FR

Nooit meer te laat in 2019

Terug naar overzicht

We kennen het allemaal: je geraakt niet uit je bed, je moet je hond moet nog uitlaten, de boterhammen zijn op dus je gaat nog snel naar de bakker, or worse: je wekker is niet afgegaan… Het overkomt ons allemaal wel eens.

Om de traditie van goede voornemens – die we meestal niet waarmaken- door te trekken, proberen we het dit jaar opnieuw met “nooit meer te laat in 2019”! Zo hebben wij drie tips verzameld die kunnen helpen om stipter te zijn op het werk.

1: Sta op wanneer het JOU past

Natuurlijk moet je op een vastgesteld uur op het werk zijn dus maak je geen zorgen, we gaan geen geitenwollensokkentips geven. We bedoelen hiermee dat je, in het kader van je werkuren, zelf moet ontdekken welk uur voor jou het best past om op te staan.

We kennen allemaal wel iemand die gek genoeg is om rond 5u in de ochtend op te staan voor een ‘morning run’.  Mocht jij zo iemand zijn: good for you! Maar dat is niet voor iedereen weggelegd. Als je goed luistert naar je lichaam, zal die wel zeggen wanneer je best gaat slapen en opstaat.  De typische nachtuil is niet gemaakt om ’s ochtends te gaan joggen.

2: Doe je voorbereidingen de avond voordien

De avond voordien enkele voorbereidingen treffen kan je de dag erop een hoop tijd besparen. Het vermijden van beslissingen nemen in de morgen zorgt ervoor dat je ochtend veel vlotter kan verlopen. Kledij klaarleggen, een bord en boterhamdoos op de tafel leggen (en kijken of er überhaupt brood in huis is), het kan allemaal helpen om minder tijd te verliezen op weg naar het werk.

3: Trick yourself

Gebruik de wekkerfunctie van je smartphone niet, maar gebruik een old-fashioned alarmklok en zet hem een aantal minuten voor. Zo zal je het gevoel hebben dat je aan de late kant bent en ga je automatisch wat sneller voortdoen. Door een echte wekker te gebruiken vermijd je ook de kans dat je smartphone uitvalt en in dat geval ben je helemaal de pineut!